Sprawozdanie z realizacji programu „Laboratoria Przyszłości” w roku szkolnym 2024/2025

W roku szkolnym 2024/2025 nasza szkoła kontynuowała aktywne uczestnictwo
w programie Laboratoria Przyszłości, którego celem jest wsparcie szkół podstawowych
w unowocześnianiu procesu edukacyjnego poprzez dostęp do nowoczesnego sprzętu technologicznego i rozwijanie kompetencji przyszłości u uczniów.

Zakupiony w poprzednich latach sprzęt był intensywnie wykorzystywany podczas zajęć edukacyjnych oraz dodatkowych:

  • Drukarka 3D była wykorzystywana podczas lekcji informatyki, koła informatycznego oraz zajęć z doradztwa zawodowego – uczniowie projektowali
    i drukowali modele przestrzenne, ucząc się podstaw projektowania 3D.
  • Aparat fotograficzny służył do dokumentowania życia szkolnego, realizacji projektów multimedialnych oraz nagrywania filmów edukacyjnych i szkolnych wydarzeń.
  • Klocki LEGO  były regularnie wykorzystywane podczas zajęć lekcyjnych
    i pozalekcyjnych. Były  używane do wprowadzania elementów logicznego myślenia i kodowania w klasach I–III w formie zabawy edukacyjnej.

Dzięki programowi Laboratoria Przyszłości:

  • zwiększyło się zainteresowanie uczniów przedmiotami ścisłymi i technicznymi,
  • rozwijano kreatywność, umiejętności cyfrowe i kompetencje komunikacyjne,
  • uczniowie zdobyli praktyczne doświadczenia z nowoczesnymi technologiami,
  • szkoła mogła realizować nowoczesne formy nauczania w duchu STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka, matematyka),
  • wzrosła aktywność i  zaangażowanie uczniów – szczególnie tych, którzy wcześniej nie byli zmotywowani do nauki przedmiotów ścisłych.
Skip to content